Andrew Blythe


앤드루 블라이스 (b. 1962)


앤드루 블라이스는 지난 18년 동안 정신 질환이 있는 사람들에게 갤러리 공간을 제공하는 뉴질랜드 오클랜드의 커뮤니티 아트 센터인 토이 오라 라이브 아트 트러스트(Toi Ora Live Art Trust)에서 매일 일한 독학 예술가이다. 앤드루 블라이스는 사춘기에 주기적으로 이 센터에 입원을 했으며 이때부터 예술을 만들기 시작했다. 그는 자신의 그림을 자유로운 표현과 카타르시스의 지속적인 대화로 본다, "저는 그림을 그릴 때 빈 그릇입니다."


반복적이고 정확한 마크 메이킹(mark-making)을 통해 앤드루 블라이스는 구체적이면서 신비로운 시각적 질감을 그림 속에 엮는다. 때문에, 페인트는 그림의 표면을 가리거나 표면에서 "나타나" 원주민 또는 우주의 연관성이 있는 작품이 만들어진다. 앤드루 블라이스는 계획 없이 작업을 하기 때문에 반복을 통해 생성된 패턴은, 아티스트가 자신의 내부 리듬을 매우 개인적인 지리로 전달하는, 의식적인 행위이다. 앤드루 블라이스는 언어와 기호를 통합하는 정도까지만 비유적이다. 그래픽 파워 또는 의미에 대한 통로로 읽을 수 있는 일종의 수수께끼 같고 감정적으로 충전된 이진 코드이다. 즉, 큰 "아니오"는 크고 선명하게 읽는 반면, 조밀하게 이루어진 "x"는 뒤죽박죽 된 집단의 목소리로 읽는다. "전 제 짐승을 아름답게 만들려고 노력합니다"라고 말하는 앤드루 블라이스는 "하루 종일, 항상" 누군가의 목소리를 듣는다.

Andrew Blythe is a self-taught artist who has worked daily for the past 18 years at the Toi Ora Live Art Trust, a community arts center in Auckland, New Zealand, which provides gallery space for people who have experienced mental illness. Blythe was recurrently hospitalized in his adolescence, and it was at this time when he started making art. The artist sees his paintings as an ongoing dialogue of free expression and catharsis, saying: “I am an empty vessel when I paint.”

 

Through recurring and precise mark-making, Blythe weaves rich visual textures that are as mysterious as they are concrete; paint obscures the surface or “emerges” from it, resulting in works with aboriginal or cosmological associations. Because there is no plan in place before he starts working, the patterns produced through repetition take on a ritualistic dimension—or the artist channeling an internal rhythm into a deeply personal geography. Blythe is figurative only to the extent that he often incorporates language and signs; a kind of enigmatic and emotionally charged binary code that can be read in terms of graphic power or as a conduit to meaning: a large “no” reads loud and sharp, whereas a dense grouping of “x”s reads as the jumbled collective voice of a crowd. “I try to beautify my beasts,” says the artist, who reveals that he hears voices “all day, all the time.”



From Ricco/Maresca Gallery




PUBLICATIONS


Solo Exhibitions

2018, Cartography of the Unknown, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2016, Infinite Series, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2014, Untitled, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2014, Andrew Blythe @ Toi Ora, Toi Ora Gallery, Auckland, NZ 

2013, Trying To Remember, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2012, Works On Paper, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2012, Andrew Blythe, Darren Knight Gallery, Sydney, Australia

2009, Brainstorm, Satellite Gallery, Auckland, NZ

2008, Strange Effigy, Satellite Gallery, Auckland, NZ

2005, Paintings and Drawings, Toi Ora, Auckland, NZ


Selected Group Exhibitions

2017, Group X, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2016, The Blue Hour, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2016, Outsider Art Fair, Auckland, NZ

2015, Three Colours Red, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2014, Everyday Imagining, Ian Potter Museum of Art, Melbourne, Australia

2014, Three Colours White, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2014, Inaugural Outsider Art Fair, Auckland, NZ

2013, Three Colours Blue, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2012, Secret Garden, Hastings City Art Gallery, Hastings, NZ

2012, Local Knowledge, MAD Musee, Liege, Belgium

2012, New Works, Corbans Estate Arts Centre, Auckland, NZ

2012, Creative Species, Roar Gallery, Wellington, NZ

2011, Auckland Art Fair, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2011, Colour & Line, Tim Melville Gallery, Auckland, NZ

2011, New York Outsider Art Fair, New York, USA

2010, Duality, Te Karanga Gallery, Auckland, NZ

2009, Home Grown, Galerie Impaire, Paris, France

2009, New York Outsider Art Fair, New York, USA

2007, Outside in Gallery, Bowen House, Wellington, NZ

2007, New York Outsider Art Fair, Phyllis Kind Gallery, New York, USA

2004, Kaleidoscope, Toi Ora, Auckland, NZ

2003, A Fine Line, Artstation, Auckland, NZ


Collections

Chartwell Collection, Auckland Art Gallery Toi o Tamaki, NZ

James Wallace Arts Trust

MADMusee, Liege, Belgium

Sackner Archive of Visual and Concrete Poetry, Miami, USA

Creative Growth Center, San Francisco, USA


Awards

2012 'Attitude' NZ Artistic Achievement Award


This project undertakes the motto of ‘Think Outside Borders’ ‘Think Outside the Box’ ‘Think into Action’.

워킹하우스뉴욕은 3가지 모토 (국경을 넘어선 사고; 틀을 깨는 사고; 표현하는 사고)를 가지고 프로젝트를 기획한다.


Think Outside Borders

Art narrows the gap between countries. It minimizes language barriers and enables us to communicate qualitatively and share complex emotions. We are committed to using art as an outpost for carrying out critical conversations with the world by placing art in contexts that matter.


예술은 언어를 뛰어 넘는 커뮤니케이션의 수단이다. 상이한 문화와 관습에서도 통합적인 사고를 하게 하며 우리의 복합적인 감정을 공유할 수 있게 한다. 워킹하우스뉴욕은 이러한 예술을 통해 현대사회와 국경을 초월한 의미있는 소통을 추구한다.

Think Outside Boxes

We leverage art as a learning platform by giving diverse audiences of the globe a window to narratives that are either overlooked, little understood in mainstream conversations, or distorted in stereotypes and create commonality. We also intend to design programmatic initiatives and exhibition strategies to support the kind of inclusion championed by our campaigns.


예술은 고정관념의 틀을 깨고 그동안 간과되어 왔던 담론을 이끌어 낼 수 있는 교육 플랫폼을 형성한다. 워킹하우스뉴욕은 전 세계의 다양한 청중에게 예술을 통해 대화의 창을 제공함으로써 사고의 시각을 넓히는 창의적인 교육 프로그램을 만들어 나아가는데에 목표가 있다.

Think into Action

We collaborate with the art world to shed light on the complexity of the human experience and give a platform to which it can be seen and heard by endeavoring this artistic documentation to include in the international cultural network as well as in institutions as loudspeakers. By encouraging creative practices and connecting art to life, we strive to experience art in our life.


예술은 복합적이고 추상적인 개념을 물리적으로 구현해내고 그것을 통해 인간내면을 재조명할 수 있는 기회를 준다. 워킹하우스뉴욕은 적극적인 국제적 교류를 통해 해외문화의 접근성과 이해관계를 좁혀나가고 예술이 우리의 삶에 깊숙히 내재할 수 있도록 기획하고 실현하도록 지지한다.


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