Jeremy Thomas


제레미 토마스 (b. 1973)


제레미 토마스는 주로 공기와 색상으로 작업한다. 그는 공기로 색채와 금속 오브제를 정의하는 과정을 개발하기 위해 노력했다.


지난 17년 동안 저는 강철의 오브제를 부풀리는 데에 집중했습니다. 그 시간 동안 제가 작품을 공기를 통해 만드는 이유에 대한 생각이 변했습니다. 단지 금속 조각가로서의 제 과정을 보는 것에서 우리가 숨 쉬는 환경과 공기 그 자체에 대한 탐구로 발전했습니다. 공기는 우리 모두가 경험하는 것이지만 정의하기는 어렵습니다. 일시적인 것처럼 보이는 공기의 무형적 특성은 파악하기 어렵습니다. 공기를 호흡하는 행위는 생명을 유지하는 지속적인 화학 반응입니다. 공기는 각 호홉을 통해 우리 주변 환경에 영향을 미치면서 서로 다른 모든 생명체와 물리적으로 연결하는 것 중 하나입니다. 한 사람이 내쉬는 것은 다른 사람이 쉬는 것, 말이 없는 친밀한 교환입니다.


공기는 압력과 부피를 통해 측정되고 경험됩니다. 이것은 기후 또는 우세한 조건을 설정합니다. 제 작업은 생명의 기초가 되는 기하학 형태에서 비롯된 기본 기하학적 구조를 이러한 공기의 조건을 조합한 시각적 경험입니다. 이 오브제들은 제작된 것보다 키워진 겁니다. 각 작품은 작가와 재료 및 공기로 부푸는 매 순간 간의 대화에 따라 다릅니다. 각 주름, 접힘과 표시 내에서 오브제의 물리적 역사를 기록합니다. 무작위의 부풀리는 오브제 내에서 표면, 형태, 구조, 색상 및 과정 사이에 일련의 관계가 만들어집니다.


색은 현대 사회에서 객관화하고 조작하기 위해 상업 산업에서 사용됩니다. 이러한 색이 상업적 맥락이 아닌 개인이 사용하면 상업적 구실을 벗어나 색을 본능적으로 경험할 수 있습니다. 이런 경험을 통해 우리는 색에 대한 새로운 경험을 할 수 있으며 기억 속 색에 대한 재발견도 할 수 있습니다. 각 오브제는 시청자가 이러한 추상적인 오브제를 통해 과거 경험을 탐색하고 재해석할 수 있도록 하여 현재 경험과 주변 환경을 연관 시키려 시도합니다.


Jeremy Thomas works primarily with air and color. He has worked to develop his process defining chromatic metal objects with air.


For the past seventeen years I have focused on inflating steel objects. In that time, my understanding of this and why I do it, has evolved from viewing my process as a metal sculptor, to the exploration of atmosphere and air itself. Air is ethereal, something we experience, yet defining it is difficult. Air’s seemingly temporary, intangible nature is elusive. The act of breathing air is the continuous chemical reaction that sustains our life. Air is one of the things that physically connects us to each other and all other living beings, through each respiration, affecting the atmosphere around each of us. What one exhales, another inhales, making for an unspoken, yet intimate exchange.


Air is measured and experienced through pressure and volume. This sets up a climate or prevailing set of conditions. This work is the visual experience of those conditions as applied to geometric constructs consisting of basic concrete geometry, stemming from the shapes found in the building blocks of life. These objects are grown more than fabricated.  Each work is specific to the dialogue between maker, material and each moment of inflation. Creating a record of the object’s physical history within each crease, fold and mark. Within the random nature of inflation, is set up a series of relationships between surface, form, structure, color, and process.


Within our modern society we are bombarded continuously with color in marketing and imagery to affect our perceptions in our consumer economy. Color is used throughout commercial industry to objectify and manipulate. When these colors are removed from their original commercial contexts and re-appropriated by the individual, we are able to experience them viscerally, outside of these pretexts. This allows for a new experience, or reflection on past experience within the context of our color memory. Each object allows the viewer to explore and evaluate past experience in relation to these abstract objects, attempting to relate them to our current experience and climate.


From Jeremy Thomas Sculpture website




PUBLICATIONS


Selected

Exhibitions

2020, UNTILED, a group show, Galerie Richard, Paris, FR


2019

Airborne, Phoenix Airport Museum, Sky Harbor International Airport, Phoenix, AZ 

Vital Expansions, Galerie Richard, New York, NY

Unintended Consequences, Center for Contemporary Art, Santa Fe, NM

Structural Consciousness, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Oscillations in Color and Sound, Munich, DE

Places, Liagire, by Tauber Fine Art, Munich, DE

30 Ans, Galerie Richard, Paris, FR

Celebrating 30 Years; part one, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Material Matters, LA-projects, Landshut, DE

Emoding Colour V, Museum Wilhelm Morgner, Soest, DE

In Absence of Color, Bentley Gallery Phoenix, AZ


2018

Spring Break, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Analoge, Galerie Richard, New York, NY

Ecken und Kanten - Edges and Ridges, Galerie Renate Bender, Munich 

Joyful: a group exhibition, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Gocha, Galerie Richard, Paris, FR

Light and Space in the Southwest, Galerie Richard, New York, NY

Great and Small, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM


2017

Heavy Metal, Charlotte Jackson fine Art, Santa Fe, NM

Tanked, Galerie Richard, Paris, FR

Nonfunctional Slack-Fill, Bentley Gallery, Phoenix, AZ

"Sensualminimalphysical", Galerie Renate Bender, Munich, DE

Sleeping Beauty, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Treasure Hunt, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

The Wild West, Galerie Richard, New York, NY

Purple Passion, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM


2016

Grown Cold, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Tanked, Galerie richard, New York, NY

The Quilted Sky, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Art for Art's Sake, Selections from the Frederick R. Weisman Art Foundation, Museum of Art, Carnegie Museum, Oxnard, CA

Off the Wall, Bentley Gallery, Phoenix, AZ

50 Shades of Red, Galerie Renate Bender, Munich, DE

Pink Crush, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Zwei Freunde aus Deutschland, Schauraum Multipleart Zurich, CH


2015

Bursting at the Seams, Bentley Gallery, Phoenix, AZ

Back to Basics: Selections from the Fredrick Wiesman Art Foundation, Fredrick R. Wiesman Museum of Art, Malibu, CA

All That Glitters, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

12 artists 3 dimensions, Bentley Gallery, Phoenix, AZ

Regularly Speaking, Bentley Gallery, Phoenix, AZ

Embodying Colour, Künstlerhaus Metternich, Koblenz, DE


2014

Ditching The Cardigan, Charlotte Jackson Fine Art, Santa Fe, NM

Highly Sensuous, Galerie Renate Bender, Munich, DE

Heavy Metal, Galerie Renate Bender, Munich, DE

Embodying Colour, Vasarely Muzeum, Budapest, HU

Faszination Farbe, Kunsthaus Furstenfeldbruck, Furstenfeldbruck, DE

Wiendersehen Wiesbaden, Schauraum Multiple Art, Zurich, CH

Art for Art's Sake, Marjorie Barrick Museum, University of Nevada, Las Vegas, NV


Corporate and Public Collections

Albright-Knox Gallery, Buffalo, NY

Fidelity Investments, Boston, MA

Fredrick R. Wiesman Art Foundation, Malibu, CA

J Crew, London, UK

Kunstsammlung F. Hoffman-LaRoche AG, Basel, CH

New Mexico Museum of Fine Arts, Santa Fe, NM

Quartz Mountain Arts and Conference Center, Lone Wolf, OK (destroyed by fire)

University of Arkansas Fort Smith, Fort Smith, AR

Scottsdale Museum of Contemporary Art, Scottsdale, AZ

W. C. Bradley Corporation